

Los Angeles Times

Los Angeles Times

2 Part I/Tuesday, June 26, 1984 ★

The News in Brief

The Palm Springs Aerial Tramway resumed regular operations, two days after a woman was killed and three other passengers were injured when part of a shock absorber mechanism fell through the plastic window-roof of a cable car. Although several trips were made over the weekend to bring hikers and workers down from Mt. San Jacinto, the state Department of Industrial Relations stopped usual operations until an investigation was completed. No fault was found with the tramway, according to the department.

The Church of Scientology won a stay from the 2nd District Court of Appeal resealing exhibits from the trial of its civil suit against former church archivist Gerald Armstrong pending appeal of the case. Los Angeles Superior Court Judge Paul G. Breckenridge Jr., in absolving Armstrong of any liability for taking documents concerning church founder L. Ron Hubbard, had ruled last week that some 500 of those documents which became exhibits in the five-week trial would be open for public inspection after being catalogued by court clerks. Scientology officials wanted the material

kept confidential because they consider it private and personal.

The goal of 8,000 summer jobs pledged for Los Angeles area youth through the First Break summer youth employment program has been achieved, the Los Angeles Area Chamber of Commerce and the Los Angeles Unified School District announced. It is the first time in three years that the goal will be exceeded, said Chuck Payne, First Break coordinator, who attributed the success to an improved economy and a better attitude toward hiring youth.

ABC television and four KABC-TV employees were sued for more than \$20 million by Los Angeles Superior Court Judge David J. Aisenson, who contended he was slandered in a 1983 series about judges. Aisenson said the series portrayed him as "the lowest judge of them all" and implied that he "is the most incompetent judge in Los Angeles County, dishonest, a 'bad person,' sneaky and immoral. . . ." Reporter Wayne Satz, one of those sued, called the complaint "silly" and said the series simply reported what lawyers thought of Aisenson, who "should understand as a public