Scientology Critical Information Directory

This site is best viewed using a highly standards-compliant browser

Scientologists lose libel case in Denmark

Title: Scientologists lose libel case in Denmark
Date: Friday, 10 January 2003
Publisher: Nordic Business Report
Main source:

Disclaimer: This archive is presented strictly in the public interest for research purposes. All the copyrights of materials reproduced here are the properties of their respective owners.

The Danish Scientologists have lost a court case in the Copenhagen district court, Denmark.

The Scientologist newspaper 'Frihed' had reportedly accused Jorgen Pedersen of Ekstra Bladet, a newspaper, and German film producer Walther Heynowski of being connected to the East German intelligence agency Stasi.

The court found the accusation libellous and the editor of 'Frihed', Anette Resftrup, was sentenced to pay ten income related fines of DKK1,000 each while the two named in the article will receive DKK30,000 each in compensation. The Scientologists will also have to pay legal costs of DKK130,000, reported Ritzau, a Danish news service.

One Danish krone (DKK) is worth approximately 0.09 British pounds (GBP).